Deelnemers aan diensten en activiteiten van DOCK staan positiever in het leven

20-02-2017

Ruim driekwart (78,5 %)  van de deelnemers aan diensten en activiteiten van DOCK staat positiever in het leven. Dat is de uitkomst van het klanttevredenheidsonderzoek waaraan 265 deelnemers aan diensten en activiteiten van DOCK in Rotterdam hebben meegedaan.

Zij vulden een enquête in met onder meer de vraag:  “Is uw leven veranderd door deelname aan activiteiten, de dienstverlening of het doen van vrijwilligerswerk?” 78,5%  van de respondenten gaf aan dat zij positiever in het leven staan door hun deelname aan diensten van DOCK.
Meer mooie uitkomsten zijn dat 80% van de klanten meer mensen heeft leren kennen waarmee men regelmatig contact heeft en dat klanten de samenwerking met DOCK waarderen met een gemiddeld cijfer 8,2. Klanten willen vooral dat DOCK doorgaat met wat ze nu doet: begeleiden en coachen van klanten en vrijwilligers, geven van voorlichtingen en organiseren van trainingen en cursussen.

Op de vraag wat beter kan, antwoordden veel deelnemers dat zij zouden willen dat cursussen en trainingen langer zijn. Men wil vooral meer taallessen, lagere prijzen voor drankjes in de Huizen van de Wijk en meer geld voor middelen bij activiteiten en cursussen.

Bent u benieuwd naar het hele onderzoek?
Klik dan op deze link https://nl.surveymonkey.net/results/SM-DQK8VDX3/

U ziet dan een statistische weergave van het onderzoek. Alle reacties op open vragen zijn afgeschermd.

Logo DOCK

Meehelpen in de buurt?

Buurtgenoten kunnen elkaar altijd een handje helpen.

DOCK is altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die kunnen helpen in de buurt. Dat kan bij van alles zijn: van boodschappen doen voor iemand, helpen bij het ordenen van de administratie tot het geven van computercursussen. Alle soorten vrijwilligers zijn van harte welkom.

Lees verder  

Ik wil mijn hulp aanbieden